דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משמעות החיים היא פשוט לחיות ? האומנם ? אל תפחדו לקרוא את המאמר ... 

מאת    [ 11/01/2011 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 3653 פעמים ]

מישהו פעם אמר לי שטות :"משמעות החיים היא פשוט לחיות" ! ולמה זו שטות - לא ייתכן שמשמעותו של משהו היא המשהו בעצמו .

משמעות של עצם מסויים חייבת להיות יותר מהעצם עצמו . לא יכול להיות שהפלאפון שברשותך משמעותו היא להיות ברזל עם שבבים , אלא מכשיר הגורם לאנשים לתקשר זה עם זה . עמוד החשמל בפינת הרחוב משמעותו היא לא להיות עמוד ברזל , אלא להיות עמוד שגורם לאור שהוא מקרין לעזור לבני האדם להתהלך ברחובות . המקלדת שכרגע הקשת עליה לא יכולה להיות אוסף של כפתורים – אלא כלי ביטוי עבורך , דרך להתcטא מעל צג המחשב . משמעותה של המקלדת היא בפירוש לא להיות מקלדת אלא הרבה מעבר לכך .

אם כך לא יכול להיות שמשמעות החיים היא לחיות ! משמעותו של כל דבר באשר הוא חייבת להיות גדולה יותר מהדבר עצמו . המאמר שאתם קוראים כעת הוא לא אוסף מילים אלא נועד להעביר מסר מסוים . משמעותו היא בעצם להעביר לכם מהי משמעות החיים -J

ואם ישנה משמעות מהי - אם סוד החיים הוא פשוט לחיות עד שהחיים נגמרים אז מה מותר האדם מן הבהמה - מה ההבדל בינינו לבין בעלי החיים - גם הם הגיעו כדי לחיות וזהו . עד שייקבע מותם בדרך זו או אחרת . ויש כאלו שיענו שמבחינתם אין בכלל הבדל בין בני האדם לבעלי החיים – אז מה גורם לו להישאר בחיים בעצם - באמת ייתכן שכל החיים נועדו שנתנהג כמו בעלי החיים - נאכל , נעכל ולבסוף נמות - להם יש גוף – לנו יש גוף , להם יש חלק רוחני שמחייה אותם (שונה משלנו אך על כך פירטתי במאמר "מהי נשמה") – וגם לנו – אחרת לא היינו חיים , אז מה בכל זאת ההבדל - זכות הבחירה והתודעה העצמית . הפרה לא מבינה שהיא פרה , לא מבינה שיש לה תפקיד , אלא עושה את המוטל עליה והולכת לעולמה – כמו אינסטינקט שמובנה בה מבלי שתבין מהו או מהיכן הגיע ואין לה את היכולת להבין . אין בכלל צורך להבין או רצון להבין משהו , היא פשוט מתקיימת .

האדם הוא יצור מדבר בניגוד לבעל החיים שאין לו יכולת ביטוי וחשיבה כלל .

החלקים הרוחניים מתחלקים לארבעה – דומם , צומח , חי , מדבר :

דומם – קיימת בו נפש בדרגה נמוכה ביותר . המדע הוכיח שהחומר הנראה דומם בעצם לא דומם אלא האטומים בו זזים ללא הפסק – ואם יש חומר זז משמע מישהו גורם לו לזוז – יש בו חיות !

צומח – בהחלט יש בו נפש בדרגה גבוהה יותר ואפילו תבונה . על כך כתבתי בהרחבה במאמר "צמחים – האם הם מרגישים - האם יש בהם נשמה? " .

חי – כל בעלי החיים באשר הם . חיים , ונושמים .

מדבר – הוא האדם . הוא היחיד בעל יכולת התבונה , רצון , שכל וכו' .

משמעותו של האדם בעולם הזה כאן היא לשנות ולהשתנות . פשוט כך !!! "החיים נועדו לשינויים" כבר נאמר במקורות . על כן יש לשמוח בכל הפתעה שנקרית בדרככם במסע החיים – יש משמעות לכל מעשה שלכם ולכל מסר שנשלח עבורכם – אתם משפיעים בעצם על גורלכם . האדם הוא יצר הבריאה – כל העולם נוצר עבורו ולמענו – האדם נברא אחרון בתוכנית הבריאה – לאחר שכל העולם היה מוכן עבורו – לא ייתכן שכל זה בשביל פשוט "לחיות" – המשמעות היא גדולה מכדי שנבין אותה אך היא בהחלט קיימת ואדירה בעוצמתה .

אם כך משמעות החיים לא יכולה לעולם להיות החיים עצמם אלא הרבה מעבר לכך – תפתחו את עצמככם לקבל תובנות אלו , שיש תוכנית , מלאכת מחשבת שמסדרת לנו את החיים ונותנת כל כך הרבה סימנים כדי שנבין שהיא קיימת –

רק תפתחו את עצמכם והסימנים פתאום יתחילו להופיע . בהצלחה ,

אלעד .

אלעד כהן - מפתח שיטת הפשטות שבאושר על ידי כוחו של תת המודע , מתקשר ופותר חלומות . "דע - כי האדם עצמו הוא הרוחניות אשר בתוך הגוף , והגוף הוא לבוש האדם , ואיננו האדם עצמו" . http://www.eladcohen.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב